Finbesök

Hade en trevlig kväll igår hos familjen W med goa vänner, våfflor, Lets dance och Orangino! Vi blev så glada av att träffa Lina och Aron också som är i Eskilstuna på besök, fina människor!! Hinner med en lunch tillsammans imorgon innan de åker :)

Smög upp imorse medan Petter låg och sov. Gjorde frukost och gick iväg på lite morgonspinning. Resten av dagen har jag varit hos mamma och pappa och vilat upp mig. Nu håller jag på och bakar bröd, havrerutor, och hamnade här medan degen jäser. Ikväll blir det nybakt bröd framför tvn. Mmm.

Nu ska brödet in i ugnen!

Min dag!

En dag i veckan försöker jag ha en riktig vilodag, en dag/eftermiddag som bara är min och som jag får göra vad jag vill med! De här dagarna försöker jag träna mig på att göra saker extra långsamt. Inte vara på väg någon stans hela tiden, och inte skynda mig. Ibland går det lite si sådär men idag tycker jag att jag har lyckats ganska bra.

- Fikade med Helena och Johanna innan vi gick till tåget. Unnade mig att köpa frukt i cafeterian även om det är dyrt - de hade gigantiska päron!

- Fanns inget "fyra säte" ledigt på tåget hem vilket gav mig chansen att sitta och titta ut genom fönstret och längta efter att sätta på mig skidorna. Vi åker upp till Åre igen den 6 mars!! Hoppas att jag håller mig frisk den här gången :)

- Ska laga lite god mat tills Petter kommer hem, och sen ska vi gå iväg till Rio för att sjunka ner i biostolarna framför en (förhoppningsvis) bra film.

- Fram tills dess ska jag ligga i soffan och läsa samtidigt som man hör hur det droppar från taket. Sol och snö är den bästa kombinationen!!

Semlans dag!

God morgon!

Åh va jag har sovit gott i natt. Både jag och Petter. Kanske var det den friska luften från kvällsskidåkningen igår i Arboga?:) 2 nedfarter var helt godkänt efter bara en halvtimmes bilfärd.

I dag ska jag hitta 2 artiklar i DN eller Svd som jag anser har ett negativt genusperspektiv. Hm, ganska svårt tycker jag! Förutom det ska jag iväg på funktionell träning innan lunch, och ikväll ska vi hem till Anton och fika. Blir ingen semla idag, men ska handla ingredienser så att jag kan göra minisemlor på fredag!:)

Önskar er en skön och vintrig fettisdag! Adjöss!

Du och jag

Mys

Var så frusen och trött när jag kom hem från skolan idag - på med varma tröjor och ner under täcket. Somnade inte, men vilade en lång stund. Har bara varit hemma hela kvällen och pysslat. Vi har tvättat, Petter har städat och jag har bakat. Mysigt med nybakade scones med hallon och en varm kopp te.

Vårkänslor

Jag känner mig så nöjd över att jag gjort nånting vettigt de här dagarna då jag varit ledig. I går var jag på studievägledning i Västerås. Kändes bra! Har också lagat mat för mer än en vecka tror jag! Fiskgryta, kycklingwok och vitlökskyckling. Jag och pappa gjorde köttbullar igår också. Skönt att göra mat från grunden. Perfekt "snabbmat" att plocka ur frysen när man vill att det ska gå snabbt.

Är lite snuvig i näsan idag igen. Ursh vad trött jag är på den här sega förkylningen! Cykla eller inte cykla ikväll? Hmm. Cykla lugnt kanske (lättare sagt än gjort).

I vår ska jag och Petter köpa varsin fin cykel som ska användas flitigt i sommar :) Förutom att cykla häromkring, har vi tänkt att göra en liten semester i sommar med cykling, fjällvandring och sommarskidåkning. Finns mkt kul man kan hitta på utan att flyga utomlands :) Men lite påskskidåkning ska vi hinna med innan sommaren kommer... Nu är det bara vårvädret som saknas!

Tulpaner som vi fick av mamma och pappa! Fräscht va?:)

Alla hjärtans dagshelgen bjöd på riktigt fint vinterväder! Bilderna är från långpromenaden i Motala i lördags med Liselotte och Max. Vi hade med oss fika och satt på isen i solen och hade det skönt! I morgon när jag kommit hem från Västerås ska jag ge mig ut på isen i Sundbyholm och åka lite längd! Härligt!

Kom hem från Motala igår eftermiddag. Handlade och fixade i ordning lite hemma. Kollade på Beck och gick och la oss lite för sent. Är trött idag. Ska gå iväg och träna nu på förmiddagen, 3 st 30 minuters pass. Sen ska jag gå hem och göra fiskwok med ingefära!:) och rensa ur frysen så att jag får plats med alla köttbullar jag och pappa ska göra i morgon! Storkok är så bra!!

Tidig sovmorgon

God morgon!

Petter gick hemifrån innan jag vaknade. Trodde han låg bredvid mig för täcket var liksom format som om han låg där :) Blev lite förvånad när allt bara sjönk ihop när jag la armen över. När jag väl hade vaknat kunde jag inte somna om, trots att klockan bara var sju och jag är ledig. Har en inprogramerad väckarklocka i huvudet som går igång runt åtta i vanliga fall när jag är ledig.

Idag ska jag träffa M x2 och fika, träna, packa och åka till Motala för att umgås med Liselotte och Max i helgen! Just nu har jag inte kommit längre än att äta upp min gröt och dricka upp mitt te. Ska unna mig lite påfyllning i koppen... har ju inte brottom.

Trevlig helg!

Utställning

God morgon!

Igår hade vi posterutställning. Morgonen började lite hektiskt då det inte gick att skriva ut mina stödord!! Fick köra utan, och det gick bra ändå :) tur att det var ett ämne som jag känner lite extra för, då är det lättare att prata! R vann "bästa postern" och fick en aftereight ask och ett diplom.. bra jobbat tycker jag! Fick skjuts hem av M istället för att ta tåget och kom hem en hel timme tidigare. Skönt!

Nu är jag ledig en hel vecka! Skönt och långsamt på samma gång. Petter kände sig dålig idag så han ligger och sover. Jag har just ätit frukost och ska snart lägga mig och läsa lite i Statussyndromet. Sen ska jag träna och träffa Julia!

Ha en bra dag!

BalanZe

Idag är en riktig kalasdag. Kommer nyss hem från ett 27 års kalas hos familjen Hagelin och ska snart iväg på 30 års fest. Petter ska spela trummor ikväll så det ska bli kul att se och lyssna på! Tog vägen förbi torget på vägen hem och blev stoppad av en tjej som ville dela ut ett litet "informationspaket"  om BalanZe, ett nytt träningsställe som öppnar på JA Selanders gata i Eskilstuna den 1 oktober. Nyfiken som jag är tog jag glatt emot paketet och har just bläddrat igenom foldern som låg inuti. Även om jag håller fast vid Forever ska jag, av ren nyfikenhet, "prova på" när de öppnar!

Sitter och surfar runt på Nikewomen och Adidas. Inte konstigt att jag känner mig grå och tråkig när jag bara köper träningskläder. Men det är ju så kul!!! Jag blir alldeles till mig av att titta på träningskläder! Men som sagt, problemet är ju att jag inte har något att ha på mig förutom just när jag går och tränar... ska snart ta mig an garderoben och gräva efter något att ha på mig ikväll.

Torsdag 5 februari

Hemstudier i all ära... men oj vad jag blir rastlös! Har just suttit och skrivit om fysisk aktivitet, och Word har hängt sig!! Kommer inte ihåg om jag har sparat, så jag vågar inte starta om datorn innan Petter kommer hem ifall han vet hur man kan fixa. Han ska förresten designa Molly Sandéns myspace! Molly ska vara med i melodifestivalen, så det är ju en stor kund!!:)

Idag är det 206 dagar kvar till Tjejmilen och 212 dagar till Stockholm Halvmarathon. Nu ska jag börja träna, på riktigt! Variation är min plan. I kväll ska jag köra Core och Funktionell träning. Jag är laddad!

Nu sitter Lina på flyget mot äventyret i Australien! Åt middag allihop hos mamma och pappa igårkväll och sa hej då. Ett halvår är en lång tid... som å andra sidan kommer att gå väldigt snabbt. Jag vet att hon kommer att ha det bra, men kan inte låta bli att sakna henne ändå!

Tisdag 3 februari

Västerås idag. Föreläsning i datasalen och lite kompletteringar. Fick tillbaka hemtentan, och jag blev godkänd!!:) Resten av veckan är det hemmaplugg. Ska göra min poster om fysisk aktivitet med global hälsa som tema, och läsa en bok om hur vår sociala status påverkar hälsan. Studentlivet är bra skönt!

Renovering

Slut på det krassliga, gråa och trötta. Nu ska jag vara frisk, pigg och fräsh.