Mysig helg

Vilken härlig dag! Att få vara ute i solen och få en massa energi! Regnet kom perfekt när jag var ute och sprang i kväll. Friskt och skönt! Petter har varit ute och cyklat med Daniel i skogen och kom hem helt lerig. Det är rätt!

Har haft en sån där helg som man kommer att minnas! Har planterat lite kryddväxter på balkongen. Grillat hemma hos Berghs och druckit Jenny och Daniels supergoda cappucino. Hälsat på Lina i Örebro och sett Sex and the city 2 på bio, så kul!!

Nu ligger vi utslagna på soffan efter veckohandlingen på Maxi. Så skönt med ett välfyllt kylskåp! På torsdag börjar mitt "sommarlov", men fram tills dess blir det intensivt tentaplugg!

Mors dag

Idag är det mors dag och jag har firat min mamma som funnits där genom hela mitt liv. Hejjat på mig på gymnastiktävlingar, skjutsat mig sena kvällar, skrattat med mig, gett mig råd och fixat och grejat med sånt som bara en mamma klarar av! Tack för att du är min mamma!

Collecting Air

Humor och bra marknadsföring är ett vinnande koncept!

Just do it!

Dagen började med att jag och Petter åt frukost tillsammans, s-a-m-t-i-d-i-g-t! Bör understrykas för det händer inte ofta :) Mysigt var det i alla fall och vi hann sitta framför tvn en stund också! Sedan har jag skrivit och gjort klart min näst sista inlämningsuppgift för termninen, ganska mysigt det med när regnet öser ner! Väl utnyttjad tid och man blir inte stressad av att hinna ut i solen. Mamma ringde och bjöd mig på lunch på P2 i konstmuséet och på eftermiddagen träffade jag finaste Julia! Efter jordens svettigaste cykelpass trodde jag att middagen skulle stå färdig när jag kom hem men hallå, ingen hemma?? Dåligt väder - ingen middag. Så resonerade Petter (vi hade tänkt grilla). Lite ilsken kokade jag en kastrull med gröt till middag istället... men det funkar det med;) I morgon Västerås, föreläsningar på förmiddagen och konditionstester på eftermiddagen. Är lite seg men det är bara på't igen! Just do it!

Makeover

Vår balkong genomgår en liten makeover! Idag har vi lagt golv och byggt ett plank. Planket ska målas vitt och så ska en platsbygd bänk dit. Lite piff som mysiga kuddar och filtar, lyktor och blommor bara så är det som gjort för mysiga sommarkvällar :) love it!

Förväntan

"The moment when you first wake up in the morning is the most wonderful of the twenty-four hours. No matter how weary or dreary you may feel, you possess the certainty that, during the day that lies before you, absolutely anything may happen. And the fact that it practically always doesn't matters not a jot. The possibility is always there" Monica Baldwin

Any other name - Thomas Newman

Finbesök

I helgen har vi haft besök av familjen Löfholm. Det var mysigt och kändes tomt när de åkte!

Vakna med ett leende!

Den här veckan ska jag ta mig tid att ligga kvar några minuter i sängen på morgonen och bara LE! Det gör det lättare att fortsätta le resten av dagen :)

Cykelhistoria

I söndags var jag och Petter ute och cyklade i Kronskogen. När vi var på väg hemåt såg vi tre små killar, kan inte ha varit mer än 5 år, som kämpade på sina små cyklar med gråten i halsen mitt i skogen. De hittade inte hem! De visste inte vad de hette i efternamn och kunde inte något telefonnummer hem så vi kunde inte ringa någon. De visste inte heller vart de bodde så vi stod alla som frågetecken ett tag. Vi började i alla fall cykla åt ett håll som de trodde att de kom ifrån och ställde frågor om hur det såg ut där de bodde. Tillslut kom vi fram till Fröslunda där vi hittade några syskon som var ute och letade och historien fick ett gott slut :)

Musik inspiration

"I often think in music. I live my daydreams in music. I see my life in terms of music... I get most joy in life out of music" /Albert Einstein

Elisa - Dancing

Energi

Veckan började inte så bra med en magkrasch efter söndagens långlöpning. En riktig glädjedödare! Hela måndagen låg jag hemma och tittade på avsnitt efter avsnitt på tv4play.

... Men idag är jag energisk! På förmiddagen har jag varit på skolan och skrivit på min uppgift som är en undersökning av livets värde. Ska använda mig av två olika metoder, Time trade off och Standard gamble. Har valt migrän som problemområde. Det säger er kanske inte så mycket, men är ganska intressant faktiskt!

Sen har jag haft lyxen att vara ledig flera tisdagar och torsdagar i rad nu så att jag har kunnat gå på lunchpassen på Forever, och så även idag!

Snart kommer Petter hem. Vi tänkte ta oss ut och cykla innan middagen idag! Det är för fint väder för att sitta inne.