1 advent


God morgon!

Bilden är från juldagen förra året i Helgarö. Då vaknade vi upp till det här fina vädret och började dagen med en riktigt lång promenad! Idag är det nästan lika fint. Bara frosten saknas. Vi har just ätit frukost och tänt första ljuset med julmusik i bakgrunden. Ser fram emot gudstjänst, jogging och lunch i Ostra innan jag tar tåget till Lina i Örebro. Imorgon är det dags för Idrottspsykologi igen.

Nu är det riktigt julmysigt här hemma. Igår var jag och mamma ute i skogen och tog en liten minigran, blåbär- och lingonris. Hyacinter, amaryllis och tasetter (rätta mig om jag säger fel, blommor är inte min grej) står i fönstren. Förrådsdörren i hallen är spacklad och klar och ska snart bli målad med svart "skoltavelfärg".

Nu ska jag till kyrkan!
Glad advent!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits