16 snart 21?

Var hos optikern idag. Eftersom mina linser kommer att kosta en hel del, var min optiker väldigt noggrann med att säga saker som "nu får du städa och hjälpa mamma för att ha råd med det här" eller "vet mamma om att det kommer att kosta så här mycket?". Hon skrev till och med en lapp för att mamma skulle få all information om det vi hade bestämt. När jag berättade att jag hade flyttat hemifrån och att jag skulle stå får kostnaderna själv lät hon lite chockad och sa "Men oj! Redan vid 16 års ålder?? Det var bra gjort!"... "Hrrrm... jag är 20" pep jag fram. Hade jag sagt att jag var gift hade hon väl svimmat. Jag är iof inte så förvånad när jag fortfarande får betala halv på bussen, och när min frisör frågar vilket gymnasie jag går på eller om jag hittat någon studentklänning än... men 16 är väl att ta i?! Haha... skyller på att optikern måste haft dålig syn eller nått! :)

Kommentarer:
Postat av: karin

aaaaaa, hon MÅSTE ha haft dålig syn, inte så lite heller!

2009-05-08 @ 07:01:22
Postat av: Maria

hahahahaha... fy vad dåligt! Fast jag får också betala halv på bussen...

2009-05-08 @ 13:40:47
Postat av: Monica

Hej Malin!

Jag vet hur det känns, men när man kommer upp i min ålder gör det inget om någon tror att man är 38 istället för...ja du vet.

Petter har i alla fall världens finaste fru.

Kram Monica

2009-05-09 @ 14:48:04
Postat av: Amélie

haha ta det som en komplimang :p brukar ja göra när dom tror att man yngre! för om 10år ser du ut som 20.. perfect!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits