Projektskiss-ivrig

Snart har man gått en vecka i skolan igen, efter nästan två veckor hemtenta-plugg. Det är kul att åka iväg till Västerås. Byta miljö, träffa klassen, gå på föreläsningar och PRATA. Vi pratar nästan konstant tror jag, från att vi träffas vid tåget på morgonen tills vi skiljs åt på eftermiddagen :)

På grund av att ett godståg har spårat ut i Kvicksund får vi åka buss den här veckan. I morse hade vi en rolig busschaufför. Det kändes nästan som om vi skulle iväg och resa. "Om ni tittar ut på vänster sida kan ni se..." och några roliga historier i mikrofonen förgyllde resan. 

I dag har vi kommit igång lite med projektskissen som vi ska göra i den här kursen. Det känns roligt att göra något praktiskt! Jag och Maria ska göra en skiss på en stegtävling för studenterna på Mälardalens högskola, som förhoppningsvis motiverar till ökad fysisk aktivitet (även efter tävlingens slut) vilket också leder till bättre studieresultat, bland annat... win win alltså :) Vetenskapliga artiklar som kan styrka våra argument, budget och tidsplan är vad i ska klura på framöver! Jag är ivrig! :)

Snart ska vi till Simon och Hannah och äta våfflor! Sen ska jag iväg och träna, och Petter ska repa. Skönt när man tajmar in så att man är hemma samtidigt. Trevlig kväll!!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits