Trött dag!

Flera av våra lampor har bestämt sig för att lägga av, samtidigt. Det blir inte riktigt ljust trots att man tänder alla (fungerande) lampor och ljus. Klockan är 17:19 men känns mer som 21:00. Idag har varit en trött dag. Hela klassen har varit trött. Har tre vetenskapliga artiklar som jag ska ta mig igenom ikväll. Helst vill jag bara blunda.

Körde ett puls spinningpass igår! Man har ett band runt magen/bröstet som mäter pulsen. Varje pulsmätare har ett nummer som gör att man kan hålla koll på sin puls genom hela passet på en storbildsskärm längst fram i lokalen. Lite trixigt i början när man inte riktigt har koll på sin maxpuls men jag tror att jag lyckades pricka in den ganska bra (i början av passet loggar man in och registrerar sin maxpuls). Tufft och svettigt. Det ska få bli mitt tisdagspass i fortsättningen.

Igår hade vi examination på vår kvantitativa undersökning, och redan imorgon börjar nästa projekt - en kvalitativ undersökning. Ingen tid för återhämtning. Egentligen är det ganska intressant och roligt, men just nu är jag för trött för att tänka positivt. Tror att de närmsta veckorna kommer att bli ganska tuffa. I helgen väntas jobb på Stadium och sen är det full fart med grupparbetet. Jag längtar till hemtentan istället som iof ligger över julen, men ändå. Då kan man i alla fall bestämma över sin egen tid och sitta hemma med mysbyxor och tovigt hår (utan att någon bryr sig).

Är lite trött på grönsaksgratängen som fyller både kylskåpet och frysen. Den är god, men inte lika god när jag ätit den tre dagar i sträck. Imorgon får det bli nått nytt. Lax, korv, kyckling, kött, quinoa, ris, pasta, pajskal, grönsaker & frukt är vad vi har i skafferiet. Lite inspiration nån?

Trevlig kväll!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits