Min nya vän i höstmörkret

Har hört att ingefära ska ha antiinflamatoriska egenskaper. Tydligen ska den stimulera andning och blodcirkulation i hjärnan (vilket i sin tur ska kunna lindra huvudvärk), lindra feber och infektioner, lindra nästäppa och öppna upp bihålorna.

Därför ska ingefäran få bli min nya vän i höstmörkret :) Riven ingefära i kokat vatten är supergott som te! Nu verkar den ju tyvärr inte ha någon effekt på trötthet.. men det är en annan sak! :)

Idag ska fokusgruppsintervjun renskrivas, från ljudfil till text. Har laddat upp med en stor mugg ingefärste och cyklat ut till Ostra. Vi bestämde att vi skulle jobba hemifrån idag så jag tänkte att jag skulle sitta här och jobba. Skönt att komma ut från stan ett tag.

Förresten så kan ni köpa ett rött te som jag har gjort på Kahls i Cityhuset. Smakar vanilj, citrus och röda bär. "Wedding dreams" heter det. Fick till uppgift att göra en egen blandning på min möhippa (därav namnet), och sen visade det sig att butiksägaren tyckte att det var så bra att hon ville sälja det :) Kul va!!

Nu ska jag slänga på mig underställ, överdragsbyxor, jacka, mössa och vantar och ge mig ut och springa. Kaallt men härligt... förhoppningsvis. Bye!

Kommentarer:
Postat av: karin

Åh, har dom Wedding Dreams på Kahls nu :) Vad roligt!!!

2008-11-06 @ 17:54:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits