Mrs Bean

image195Onsdag: Idag var jag och pärlan, min bil, ute på äventyr. Efter en dag i Sthlm gick jag till Landstingets parkering där jag hade ställt min bil. Parkeringen ligger precis bredvid Sveaplan och parkeringarna till matvaruaffären där. Så jag backade ut och min tanke var att köra ut på en liten väg som går runt hela Sveaplan för att komma ut till rondellen vid bensinmacken... ja, ni vet hur det ser ut hoppas jag. Tog direkt vänster ut på den lilla vägen... trodde jag. Efter ett tag började jag tänka "hmm.. det här känns inte helt rätt" och tillslut hamnade jag borta vid bussholmsplatsen då jag skrämde slag på en gångare med hund och insåg att "det här var verkligen inte rätt!!". Jag körde på en gång/cykelväg!!! Som tur var gjorde jag ingen impulsgrej och körde över trotoaren och bussholmsplatsen för att komma ut på den riktiga vägen, utan backade tillbaka hela vägen och började om. PINSAMT. Tur att det var mörkt och att jag hade mössa på mig... ifall jag skulle träffa på den stackars gångaren på stan (eller arbetsintervju!!) nån dag. Haha skönt att man kan skratta åt sig själv...

Torsdag: Som om det inte räckte med den lilla insidenten igår!! Idag blev jag stoppad av två sjudagar-människor på jakt efter ett lätt byte som inte kan säga nej, alltså jag. Hade precis parkerat och tänkt gå och träna när dom övertalade mig att ställa upp på några små frågor och en bild. Imorgon kommer hela Eskilstuna veta att jag kuggade första gången jag körde upp, varför jag kuggade osv. Dessutom bjuder jag (fast mest dom) på en mycket osmickrande bild! Jippi.

Kommentarer:
Postat av: Karin

Vilken syn! Du är härlig!!! :)

2008-01-24 @ 10:02:55
Postat av: julia

Haha! Vad tur att du har en liten bil! Det blir så mycket lättare då att köra på gång/cykelvägen :p Lät riktigt jobbigt, men en kul historia var det allt! Ser fram emot att se dig i tidningen till morgontet! :D

2008-01-24 @ 21:22:19
Postat av: Karin

Du var i tidningen idag!!! Blev så glatt överraskad när jag öppnade Sju-Dagar i morse :)

2008-01-25 @ 16:19:26
Postat av: l

fy vilken tur att man har dig(:

2008-01-26 @ 23:08:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits