Egen tid

God morgon!

Första dagen på mitt "jullov" och jag har gått upp tidigt ändå bara för att få lite egen äta-mysig-frukost-framför-tvn-tid. Gott om tid på morgonen är guld värt. Ska iväg och träna snart och sen äta lunch med mamma! Idag läggs hemtentan upp på nätet och jag har tänkt att jag ska vara duktig och sätta igång redan ikväll för att med gott samvete kunna ignorera den helt under julen.

Bara fem dagar kvar till självaste julafton!! Vi kommer att vara hela familjen samlad hemma hos mamma och pappa på förmiddagen.. det är inte så ofta det händer så det ska bli så mysigt att umgås allihop! På eftermiddagen och kvällen ska vi fira i Helgarö. En bra deal tycker jag. Det blir annorlunda men roligt att ta del av någon annans traditioner. På tal om traditioner så vägrar Petter att se Grinchen (för mig är den tradition) tillsammans med mig. Tur att jag har en syster som gärna äter frukost och kollar på den stulna julen på måndag morgon :)

Just ja, vi har nya spisplattor!! Nu kan vi också laga mat på en kvart om vi vill :) Har suckat många gånger den här hösten över att en så enkel rätt som pasta och köttfärssås tar en hel evighet när man bara har en platta! Nu är jag glad och nöjd :)

Nu ska vi slänga in en tvätt! Vi har ett helt berg som väntar...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits