The bucket list

Igår var jag lite sådär halvledig. Har inte varit helt ledig sen innan bröllopet tror jag. Skrev på min artikelgranskning halva dagen och sen köpte jag en superstor godispåse och åt upp allt på en gång!! Pratade om det på jobbet idag. Verkar som ett ganska vanligt fenomen :) Unikt med dom som kan ha kvar godis i sin påse under en veckas tid, som t.ex. min syster!

På kvällen köpte vi pizza (till Petter) och sushi (till mig), hyrde film och slappade i soffan hela kvällen. Hyrde "The bucket list" med Jack Nicholson och Morgan Freeman. Handlade om två äldre män som fått diagnosen cancer och fått veta att de har högst ett år kvar att leva. Hur som helst så började dom skriva en lista med saker dom ville göra innan dom dog. Allt från att hoppa fallskärm till att skratta tills man gråter, och så började dom att pricka av listan. Kanonfilm, värd att se!

När filmen var slut och vi hade suttit ett tag och småpratat kom vi på att vi skulle skriva en egen "bucket list". Saker vi vill göra tillsammans. Ett jättebra sätt att se till att saker blir av. Först och främst är det roligt att sitta och komma på allt man vill göra, sortera upp sina drömmar. Sen är ju så klart själva grejen att faktiskt GÖRA det man har skrivit upp. Men det finns också någon slags charm i att kunna pricka av och tänka tillbaka! Jag är nog lite förälskad i listor.

Köpte Asicsskorna idag på jobbet! Ska ta en långpromenad nu och provgå :) Trevlig kväll!


Kommentarer:
Postat av: karin

Den filmen såg vi i flyget på väg till Grekland i sommras. Verkligen sevärd film! Och vilken fin idé att skriva en lista själv på saker som man faktiskt vill göra i sitt liv...:)

2008-08-31 @ 22:13:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits