Veckans bästa

Frukost på sängen en torsdag utan att behöva skynda.
Snöskottning och mys i Ostra.
Gott kaffe på Elin Maria.
Fint sällskap i skolan.
Snabba Cash.
Syster på besök.
Vänner hemma i vår soffa.
Vinter och snö.

Det ända som inte hanns med var längdskidåkningen! Hoppas det blir lika fint väder nästa helg!

Puuh

Jag är så trött att hela kroppen värker. Har längtat efter att få gå och lägga mig enda sen jag gick upp imorse. Måste bokstavligen t-v-i-n-g-a mig själv att ge mig ut och springa ikväll. Bara att få på sig understället och knyta skosnörena känns som en pers. Och så fryser jag. Och nej... jag har inte influensan även om det känns så när man varit konstant trött i två veckor! Tror att stora latheten har drabbat mig. Jag hoppas att den ger sig av snarast! För så här kan man ju inte hålla på.

Skatefilm

Jag vill bara passa på och ösa lite beröm över min man, Petter Berg, bara för att jag är så stolt över honom! I fredags redigerade han nämligen sin första riktiga skate-kortfilm. Den blev så lyckad att den nu ligger på Transition's hemsida som nyhet!! Du kan kolla på den här eller besöka hans hemsida!

Tillbaka i skolbänken

Igår började skolan igen med en ny kurs, Hälsofrämjande arbete på samhällsnivå. Kursen känns svår men viktig. Bra förberedelse inför praktiken i höst. Roligt återseende med klassen! Vi har varit utspridda i världen.. Kina, Vietnam, Indonesien och Australien.. och ett vintervackert Sverige!

Nu är vardagen igång igen. Idag är det lugnt o skönt med hemmaplugg. Borde vara lite duktig och städa o tvätta lite också, inte bara läsa Lantliv och dricka te i soffan. Men man måste ju inte vara duktig jämt :) eller hur!

I eftermiddag ska jag iaf dricka te med en vän (det är ju faktiskt väl investerad tid) och köra hårt på spinningcykeln! Wiho!

Adjöss!

Bilder säger mer än ord

2010

2009 var ett händelserikt år. Åkte skidor i Åre och Kittelfjäll. Mamma, pappa och Hans-Åke fyllde 50. Anton och Kate flyttade till Australien. Jag sprang Tjejmilen och Halvmarathon i Stockholm. Vi åkte på norrlandssemester med fjällvandring, cykling och forsränning. Var en vecka på Öland. Testade på surfing för första gången i Norge. Flyttade till nya lägenheten på Vadmansgatan. Renoverade. Läste idrottspsykologi på Örebros universitet (trots att jag egentligen inte vågade). Åkte till Australien. Lärde oss surfa. Gick mitt första år på högskolan osv osv!

Nu är det nytt år och 2010 känns riktigt spännande!! Det har i alla fall börjat bra med en riktig vinter med en massa snö. Härligt!

Hemma

Nu är vi hemma... Vi sov en lång skön natt när vi kom hem från Arlanda runt 00:00 men nu har jetlagen slagit till... Kan inte sova! Imorgon har jag redovisning av min mentala plan i Örebro på eftermiddagen. Ska åka med tåget redan på morgonen och hälsa på hos Lina först! Resten av veckan ska gå åt till fix. Packa upp, tvätta, göra klart några skoluppgifter, köpa nya blommor och förbereda sig inför vardagen. Har inte hunnit varken packa upp eller tvätta pga att min väska blev kvar i Melbourne. Förhoppningsvis kommer den imorgon eller i helgen nån gång! På lördag ska vi åka till Arboga och åka lite skider... och köpa spik så att vi kan få upp våra gardinstänger nån gång:)

Funderar på att skaffa lugg. Nått sånt här kanske?:)
Bild - nikitaclothing.com

Snart hemfard

God morgon!

Nu har vi atit frukost hemma hos Anton o Kate o ska snart aka till Hillsong pa gudstjanst. Ska bli roligt att ga i kyrkan! Igar var vi hemma hos Andrew (Kates morbror) o Caroline o at middag. De bor jattevackert! Deras tradgard ser ut som ett riktigt vaxthus!

Anton berattade att de hade sett en haj innanfor naten vid Nobbys beach (dar vi bodde) forra veckan. Har tydligen cirkulerat fler helikoptrar an vanligt langs kusten, vilket vi inte tankt sarskilt mycket pa. Tur att de inte sa natt for da hade jag inte vagat surfa lika mycket:) Surfingen gick riktigt bra igar! Det ar sa kul!! Men nu har vi salt tillbaka vara brador for imorgon kvall bar det av hemat igen. Vintern vantar pa oss!

Ses snart!

Gott nytt ar!

Har inte riktigt haft tid att sitta vid datorn nar vi varit har... men nu ar vi i alla fall pa ett internet cafe i narheten dar vi bor pa Nobbys beach. Tiden bara flyger ivag. Nasta gang vi aker hit maste vi stanna langre!!!

Idag har vi varit pa Sea world och kollat pa delfiner, hajar, pingviner o en massa andra djur... och akt lite berg- o dalbanor! Igar hade vi en riktigt harlig dag pa stranden. Bade jag o Petter surfade vara forsta sma vagor!! Sa kul!! Men svart. Vi kampar som tokar:) Bade Anton o Petter har brant sig flera ganger pa sma bla maneter som kommer in nar vinden blaser fran Surfers Paradise. Igar var forsta gangen jag brande mig. Det gor sa ont!!! Lite som att fa ett getingstick. Har ocksa hunnit med att springa lite pa stranden. Det ar sa harligt! Men jobbigt for vaderna. Ar inte ensam om att springa har kan ja saga... kanns som att hela stan ar ute o springer pa morgonen :)

Julafton firade vi hemma hos Kates mamma Jane med deras slakt. At seafood och badade i poolen. Vi bodde dar i tva dagar innan vi flyttade till Nobbys. Pa nyar var vi hos "gran and nan", Kates mormor o mormorns syster, som bor precis pa stranden. De ar typ 95 ar gamla och anda riktigt pigga! Vi grillade o kollade pa fyrverkerier fran Surfers. "Gamlingarna" hade inte varit nere pa stranden sedan 2002, men de foljde med och sag pa fyrverkerierna klockan tolv o satt pa varsin stol i nattlinne! Sott! Gott nytt ar allihopa!!!

Imorgon ska vi till Wet n wild, en themepark med en massa waterslides!:) Sen blir det nagra dagar pa stranden o sen nan dag i Brisbane hos Anton o Kate innan vi aker hem igen. Hoppas snon ligger kvar nar vi kommer! Horde att det varit riktigt kallt! Harligt!

Nu ska vi hem o ata lite o sen kolla pa en film.